قیمت و مشخصات ارگ pa50 + نکات تست زمان خرید

قیمت و مشخصات ارگ pa50 + نکات تست زمان خرید

اینبار اومدیم سراغ ارگ pa50 SD درسته قدیمیه ولی هنوز هم بخاطر قیمت پایینتر نسبت به رقبا و امکاناتی که ارائه میده بعد از طرفدار های زیادی داره و توی بازار هم شاهد خرید و فروش این ساز هستیم.

تاریخچه ارگ pa50

ارگ PA50 یکی از مدل‌های ساخت شرکت Korg است که در سال ۲۰۰۰ معرفی شد. این ارگ یک ارگ کوچک و قابل حمل با قابلیت‌های متنوع برای استفاده در کنسرت‌ها، استودیوها و خانه‌های ضبط صدا است. برخی از ویژگی‌های این محصول عبارتند از:- صفحه کلید: PA50 دارای ۶۱ کلاویه با وزن سبک و حساسیت به فشار متوسط است. این کلاویه‌ها قابلیت تنظیم حساسیت را دارند و همچنین دارای ویژگی aftertouch هستند.

صداها: این ارگ دارای بیش از ۴۰۰ صدای مختلف است که شامل صداهای پیانو، ارگ، سازهای بادی و ضربی و صداهای الکترونیکی می‌شود.

ریتم‌ها: PA50 دارای بیش از ۳۸۰ ریتم مختلف است که شامل ریتم‌های برای انواع موسیقی از جمله پاپ، راک، جاز و بسیاری موسیقی دیگر است.

افکت‌ها: این ارگ دارای افکت‌های مختلفی است که شامل افکت‌های کوروس، فلانجر، ریورب و دیلی است.

ورودی و خروجی‌ها: PA50 دارای ورودی و خروجی‌های مختلفی است که شامل ورودی و خروجی MIDI، ورودی و خروجی صوتی آنالوگ و خروجی هدفون است.- ذخیره‌سازی: PA50 دارای حافظه داخلی ۸۰ مگابایتی است که به کاربر امکان ذخیره و بازیابی صداها، ریتم‌ها و تنظیمات را می‌دهد.

صفحه نمایش: این ارگ دارای یک صفحه نمایش LCD با نور پس‌زمینه است که کاربران را قادر می‌سازد تا برای تنظیم و کنترل انواع تنظیمات از آن استفاده کنند.

ابعاد: PA50 دارای ابعاد ۱۰۷۰x ۳۸۰x ۱۲۰ میلی‌متر و وزن ۱۱.۵ کیلوگرم است.این محصول در طول سال‌های تولید خود بسیار پرطرفدار بوده و به دلیل ویژگی‌های متنوع و کیفیت بالای صدای خود، هنوز هم در بازار دست دوم وجود دارد.

قیمت ارگ pa50 دسته دوم

مراقب باشید! این ارگ در بازار ایران بصورت نو وجود نداره اگر کسی گفت آکبند این ارگ رو دارم و میفروشم شک نکنید که پوسته ارگ رو عوض کرده و به عنوان نو به قیمت خیلی بالاتری میفروشن واسه تست اینکه متوجه بشید ارگ قابش عوض شده یا نه میتونید از صدای دکمه های ارگ تشخیص بدین ارگ نو باید همه دکمه ها بعد از فشار دادنشون صداشون با هم یکی باشه و یکی صدای کمتر و یکی بلندتر نداشته باشه معمولا دکمه های استارت و دکمه های تعویض ریتم و تعویض صفحه ریتم و ساز ها خیلی استفاده میشت چک کنید که این دکمه ها صدای کمتری نسبت به بقیه نداشته باشن راه بعدی چک کردن سوکت های ورودی و خروجی ارگ هست که ظاهرش رو دقیق نگاه کنید معلومه که قبلا کار کرده یا نه خب حالا بریم سراغ قیمت

توی بازار دو مدل موجوده یکی pa50 تبدیلی یکی هم pa50Sd قیمت pa50 تبدیلی حدود 15 تا 18 میلیون تومان هستش و قیمت pa50sd حدود 18 تا 22 میلیون تومان که بستگی به تمیز و سالم بودن ارگ داره نحوه تست این مدل ارگ کارکرده هم همینجا واستون نوشتم که خودتون بتونید یه ارگ سالم با قیمت مناسب بخرین.

تفاوت pa50 تبدیلی و pa50sd

برای خیلی ها قبل از خرید ارگ pa50 سوال پیش میاد که فرق این دو مدل ارگ چیه و کدومشون بهتره؟!

در حال حاضر ۳ مدل ارگ pa50 توی بازار وجود داره.

  1. ارگ pa50 معمولی
  2. ارگ pa50 تبدیلی
  3. ارگ pa50 SD

خب حالا که انواع ارگ pa50 رو یاد گرفتیم ببینیم تفاوتشون چیه!

ارگ pa50 معمولی ساخت شرکت کرگ هستش که با اسم Korg pa50 وارد بازار شد و این مدل فقط فلاپی میخورد و عملا برنامه ها از طریق فلاپی دیسک روی ارگ لود میشد.

بعد از مدتی خود شرکت کرگ مدل pa50 رو ارتقا داد و به نام Korg pa50 SD وارد بازار کرد و در این مدل فقط یک درگاه فلش SSD اضافه شد که لود برنامه ها روی ارگ راحتتر و با حجم بالاتر دست نوازنده رو بازتر کرد.

بعد از اینکه pa50 به pa50sd تغییر کرد کسانی که از قبل ارگ pa50 خریده بودن ارگ رو برای اضافه کردن درگاه SSD به تعمیرکار ها دادن که این قابلیت رو با اضافه کردن یک قطعه سخت افزاری pa50 هم مثال pa50sd فلش خور کنن.

خب حالا یه تفاوت این وسط هست که شاید شما هم متوجه شده باشین تفاوت اینه که pa50sd بعد از pa50 وارد بازار شد و نسبت به pa50 کمتر کار کردن و همین امر خریداراشو بیشتر از pa50 کرده.

حالا چطور تشخیص بدیم کام ارگ pa50 معمولیه کدام pa50 sd ؟!

سمت چپ و پشت ارگ عبارت SD بعد از pa50 نوشته شده که میتونید مدل ارگ رو تشخیص بدین.


بررسی فنی ارگ pa50

قابلیتتوضیح
صفحه کلید :61 نت با سرعت
سیستم :OPOS – Objective Portable Operating System:
سیستم چندوظیفه ای، قابلیت بارگیری در حین نوازندگی
حافظه خارجی :دیسک حالت جامد SSD
62 صدا، 62 نوسانگر
فیلترهایی با رزونانس
حافظه شکل موج :رام PCM 32 مگابایت (صدای پیانو استریو)
اثرات :4 سیستم استریو دیجیتال چند جلوه
(هر کدام 89 افکت)
برنامه ها :بیش از 660 برنامه (از جمله برنامه های سطح 2 GM)
32 کیت درام
128 برنامه کاربر + 64 کیت درام کاربر
سبک ها :تا 304 سبک در دیسک حالت جامد.
همه قابل تنظیم مجدد 8 آهنگ همراهی
48 سبک کاربر
همه عملکردهای سبک قابل برنامه ریزی هستند (شامل 4 تنظیمات لمسی برای هر سبک)
دسترسی مستقیم به فلاپی دیسک / هارد دیسک
سازگار با سبک های قدیمی سری i
کنترل های سبک :4 تغییر، 2 پر، 2 ورودی، 2 پایان، شمارش در/برک، همگام شروع/توقف، ضربه بزنید
تمپو/بازنشانی، محو ورود/خروج، وارونگی باس، باس دستی، قفل تمپو، حافظه، صدای همراه، بی‌صدا کردن، نقشه‌برداری درام، تعیین دام و ضربه، تک لمسی
کنترل های عمومی :aster Volume، Ensemble، Octave Transpose، Master Transpose، Split Point، Style Change، Volume Tracks، Quarter Tone تابع پدال، لغزنده قابل برنامه ریزی، جوی استیک، شماره گیری
چند پد :4 پد قابل اختصاص + دکمه توقف
کارایی :80 اجرا در زمان واقعی + تا 304 اجرای سبک
پخش آهنگ :پخش کننده XDS Crossfade Dual Sequencer: 2 Sequencer با کنترل های Start/Stop، Pause، Rewind و Fast Forward جداگانه. کنترل تعادل متن ترانه روی صفحه نمایش داده می شود. عملکرد جوک باکس. پخش کننده مستقیم SMF (فرمت 0 و 1)
آهنگ پشتیبان :ضبط آسان – 16 آهنگ – فرمت SMF
ورودی های کنترل :پدال دمپر، پدال/سوئیچ قابل تخصیص
خروجی های صوتی :چپ/راست – مونو
ورودی های صوتی :چپ/راست – مونو
Midi :دارای ورودی و خروجی
فلاپی دیسک :3.5 اینچ 2DD/2HD (سازگار با MS-DOS)
نمایش دادن :LCD سفارشی با نور پس زمینه
تقویت کننده اصلی :2*15 وات مجموع ۳۰وات
بلندگو :2 بلندگوی مخروطی دوگانه در Bass Reflex Box با کنترل Auto Loudness
مصرف برق :26 وات
ابعاد :W=41.5، D=15.47، H=5.9\”W=1054mm، D=393mm، H=150mm
وزن :۳۰.۶ کیلوگرم
تجهیزات جانبی :کنترلر پا EXP-2، پدال XVP-10 Exp/Volume، سوئیچ پا PS-1، پدال دامپر DS-1H

ویژگی های عملکرد ارگ pa50

هر یک از چهار پد روی پنل جلویی را می توان به صدای کوبه ای یا افکت اختصاص داد. همچنین می‌توان از این پدها برای دسترسی فوری به انواع عملکردهای PA50 مانند بی‌صدا کردن افکت‌ها، انتخاب سبک بعدی، یا حتی اختصاص دادن Quarter Tones در حال استفاده استفاده کرد. همراه با جوی استیک؛ شروع/توقف همزمان، محو شدن و خروج، سرعت ضربه زدن، تنظیم مجدد همراهی و سایر عملکردهای پنل جلویی در دسترس شماست.


سبک های ارگ pa50

سبک‌ها صفحه کلید Korg PA50 دارای هشت آهنگ همراهی است، دو آهنگ بیشتر از صفحه کلیدهای قبلیه و اجرای سبک‌ها بسیار آسان است. هر سبک می‌تواند عملکرد خود را به خاطر بیاورد، از جمله تنظیمات برای آهنگ‌های همراه و چهار تنظیم برای آهنگ‌های بی‌درنگ. Style Sounds و Settings را می توان آزادانه برنامه ریزی کرد و در حافظه داخلی ذخیره کرد.


آموزش باز کردن قفل فلش کارت

برای این کار ما نیاز به دو عدد فلش کارت داریم .
یکی از آنها همان فلش کارت قفل ما میباشد و دیگری نباید قفل باشد تا بتوانیم قفل را باز کنیم.

ابتدا فلشی را که باز است در کیبورد میگذاریم سپس دکمه Disk را میزنیم و بعد به صفحه 9
میرویم و Card Protect را on میکنيم بعد از آن به صفحه 5 میرویم و روی گزینه Card دکمه F2 (format) را میزنیم.
بعد از ما میخواهد که Enter را بزنیم که این کار را نیز انجام میدهیم.

سپس از ما میخواهد که F4 را بزنیم (توجه) که ما این کار را نمیکنیم و بعد فلش کارت را در می‌آوریم و فلش کارت قفل شده را در دستگاه قرار میدهیم سپس F4 را میزنیم و دوباره به صفحه 9 میرویم و Card Protect را OFF میکنیم سپس دکمه Exit را میزنیم تا به صفحه اول باز گردیم.

بعد دکمه Program (سمت چپ کیبورد) را زده و دوباره دکمه style play را میزنيم.
در آخر هم فلش کارت را در آورده و دوباره جا میزنیم.
با انجام دادن این مراحل قفل فلش کارت ما باز میشود.

نحوه ساخت ریتم در ارگ pa50

کیبورد Korg PA50 یک کیبورد مجهز به تکنولوژی ساخت ریتم است که به شما امکان می‌دهد ریتم‌های مختلف را ایجاد و سفارشی کنید. شما می‌توانید از الگوها و صداهای پیش‌فرض موجود در کیبورد استفاده کنید یا ریتم‌های خود را از ابتدا ایجاد کنید. همچنین، Korg PA50 دارای دسته‌بندی‌های مختلفی از ریتم‌ها است که به شما کمک می‌کند ریتم مورد نظر خود را بیابید. با استفاده از این قابلیت‌ها، شما می‌توانید ریتم‌های منحصر به فرد خود را بسازید و با آن‌ها همراهی کنید.

آموزش ساخت ریتم در korg pa50

برای ساخت و ذخیره ریتم‌های سفارشی خود در کیبورد Korg PA50، می‌توانید از روش زیر استفاده کنید:

  1. ابتدا ریتمی را که می‌خواهید سفارشی کنید، ایجاد کنید یا از ریتم‌های پیش‌فرض موجود در کیبورد استفاده کنید.
  2. برای ویرایش ریتم، از منوی “Style Edit” کیبورد استفاده کنید. شما می‌توانید به این منو با استفاده از دکمه‌های مربوطه روی کیبورد دسترسی پیدا کنید.
  3. در منوی “Style Edit”، شما قادر خواهید بود تغییراتی روی ریتم اعمال کنید. این شامل تغییرات در ساختار ریتم، پترن‌های درام، صداها، آکوردها، بیس و سایر پارامترهای مربوط به ریتم است. شما می‌توانید از کلیدها و نوارهای مختلف برای تغییر و ویرایش هر قسمت از ریتم استفاده کنید.
  4. وقتی تغییرات مورد نظر خود را اعمال کردید و ریتم را سفارشی کردید، باید آن را ذخیره کنید. برای ذخیره ریتم، از گزینه “Write Style” در منوی “Style Edit” استفاده کنید.
  5. پس از انتخاب “Write Style”، شما می‌توانید یک شماره یا نام برای ریتم سفارشی خود انتخاب کنید و روی دکمه “OK” یا “Write” کلیک کنید تا ریتم ذخیره شود. در ادامه، شما می‌توانید ریتم سفارشی خود را با استفاده از شماره یا نامی که انتخاب کرده‌اید، بارگیری کنید.

همچنین، لطفاً دستورالعمل های دقیق را در دفترچه راهنمای کاربر کیبورد Korg PA50 مطالعه کنید، زیرا ممکن است برخی از جزئیات و مراحل مربوط به سفارشی‌سازی ریتم متفاوت باشد.

2 دیدگاه برای “قیمت و مشخصات ارگ pa50 + نکات تست زمان خرید

  1. میثم گفته:

    ممنون بابت توضیحات
    . ضبط کردن ریتمی ک خودمون با ارگ زدیم هم با این ارگ امکان پذیر هست؟

    • owner گفته:

      سلام خواهش میکنم
      مطلب بروزرسانی شد و نحوه ساخت ریتم و ذخیره رو توضیح دادیم امیدوارم بتونید انجام بدین مشکلی بود اطلاع بدین ♥

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *